perjantai 8. joulukuuta 2017

Viikko 49



Osto-ja myyntiprosessit


Ostoprosessi-ja myyntiprosessit ovat vuosien aikana digitalisaation myötä muuttuneet huomattavan paljon.
Ennen myyjät ottivat  aktivisesti yhteyttä ja selvittivät asiakkaiden tarpeita, nykyajan asiakas on ottanut ohjat omiin käsiinsä. Asiakkaat osaavat käyttää internettiä eritavoin. He etsivät tietoa, hintoja, ominaisuuksia muutamilla hakusanoilla googlesta. Tämä on helppoa ja vaivatonta vertailua. Kun tarve tulee esimerkiksi uudelle tietokoneelle asiakkaat googlaavat ja etsivät tietoja ja vertailua ja sitten googlettavan kaupan mistä valitsemansa koneen saisi halvimmalla.

Tämän vuoksi nykyajan asiakas arvostaa enemmän ja enemmän palvelua ja asiantuntemusta sitten kun hän kivijalkakauppaan astuu. Myös verkkokauppojen toimitusajat ja sähköposteihin vastaamiset tulee nykypäivänä hoitaa nopeasti.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti