Asiakaslähtöisyys
Olen työskennellyt lähes koko ikäni
asiakaspalvelutehtävissä. Ensimmäiset 12-vuotta työskentelin Stockmannilla
erilaisissa asiakaspalvelu ja myyntitehtävissä. Stockmannilta jatkoin
finanssimaailman pariin Nordeaan. Koen asiakaspalvelutyön olevan hyvin
palkitsevaa ja mielenkiintoista kun sen osaa kunnolla. Toki välillä sen voi
kokea raskaaksi jos asiakkaalle sattuu huono päivä.
Itse asiakaspalvelussa työskennellessäni olen
erittäin tarkka miten puhun, teitittelen vanhempia ja sinuttelen nuorempia.
Lisäksi hymyilen ja yritän saada asiakkaan olon mahdollisimman mukavaksi
auttamalla asiakasta ja hymyilemällä. Tapauksissa jossa asiakas on
reklamoimassa tai muuten häntä on kohdeltu huonosti kuuntelen niin pitkään
asiakasta kuin vain mahdollista ja tämän jälkeen vasta annan vastauksia
asiakkaan kysymyksiin. Asiakkaalle tärkeintä on tulla kuulluksi.
Mielenkiintoisinta on kuitenkin asettua asiakkaan
saappaisiin ja miettiä minkälainen ratkaisu voisi auttaa hänen ongelmaansa.
Tässä blogissa käydään hyvin miten käännetään reklamaatio voitoksi
https://blog.zef.fi/kuinka-kaannat-reklamaation-voitoksesi
https://ajassa.nordea.fi/arki-asuminen/fakta/mika-ihmeen-nordea-pay-ajassa-otti-selvaa/
Oheisessa
linkissä viestitään hyvin Nordean tuoma uusi palvelu maksaa ostokset Nordea
Payn avulla kännykällä. Kännykkämaksaminen on tulevaisuutta ja hienoa
että Nordea ensimmäisinä pankkina Suomessa tuo tämän kuluttajille.
Toin
tämän linkin tähän blogiin sen vuoksi sillä tämä liittyy tähän yritysviestinnän
kurssiin.
Kuluttajat
ovat nykypäivänä vaativampia ja arvostavat tälläistä palvelua suuresti.
Myös yrityksen tapa viestiä tämä tieto oli hyvä, twitterin mainokset ja
muiden sosiaalisien medioiden saivat uuden appsin levityksen uusille luvuille
Suomessa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti